Indre Nordmøre Forsvarsforening

Sekretær: Johannes J. Vaag

Kasserer: Halvor Flatekval

Styremedlem: Ivar Edmund Vatten

Varamedlemer: Nils Johan Rodal og Leif Kristian Bøe.

Revisor: Jan Gausen.

Valnemnd: Kristian Ellevset, Astrid Sinnes og Per O. Moen.

Årsmøtet ble holdt 15. februar, og i avisa Driva ligger det en uttalelse fra møtet som du finner under denne linken.

Årsmeldingen for 2017 finner du her.

AKTIVITETER I 2018

Onsdag 19. desember kl. 11.00: Forsvarets julegudstjeneste i Nidarosdomen. Vi tar rutebussen fra Kulturhuset på Skei (Nettbuss) kl. 07.50.

Torsdag 22. november var det styremøte i INF. Referat fra møtet finner du under denne linken.

8. mai-markering

Den 8. mai som er frigjøringsdagen er i den senere tid også blitt markert som Forsvarets veterandag, der veteraner fra internasjonale operasjoner har fått sin velfortjente oppmerksomhet og heder.
I samarbeid med Nordmøre Brigadeveteranforening hadde Indre Nordmøre forsvarsforening en markering ved Åsskard kirke, der også medlemmer av Norsk veteranforening for internasjonale operasjoner var invitert. Her ble det nedlagt blomster ved bauta over soldat falt i slaget ved Gratangen under 2. verdenskrig.
Tidligere på dagen var det medaljeutdeling for deltagelse i Tysklandsbrigaden. Dette foregikk på Surnadal sjukeheim.
Til slutt var det sosialt samvær med bespisning på Hammerstuene på Surnadalsøra.
Fungerende ordfører i Surnadal, Helge Røv, deltok hele dagen, og bildene og teksten videre her har vi fått tillatelse til å kopiere fra det han la ut på sin facebook-konto i etterkant.

Helge Røv skriver:
Den 8.mai var jeg så heldig i egenskap av ordfører å være med på markeringen av veteranenes dag. Først på sjukeheimen hvor det ble delt ut medaljer for deltakelse i Tysklandsbrigaden like etter krigen. Videre en markering ved Åsskard kirke hvor det ble lagt ned blomster ved statuen til Gunnar Bøe. Der deltok andre veteraner som hadde tjenestegjort i Gaza, Libanon, Bosnia og andre steder. Så ble det hele avsluttet med middag på Hammerstuene. Ved slike anledninger dukker det lett opp tanker om behandlingen av krigsseilerne og operative soldater etter krigen, hvor Staten i flere tiår og under flere ulike regjeringer motarbeidet deres RETTIGHETER både med tanke på økonomisk bidrag/erstatning og helsebehandling. Jeg får håpe at dagens og framtidige regjeringer lærer av denne misgjerningen, og lar veteranene – uten kamp og rettsaker – få sine rettmessige økonomiske oppgjør og ved behov nødvendig og tilpasset helsebehandling. GRATULERER ALLE VETERANER !!

(Klikk på bildene for større utgave)

ARKIV

Innlegg fra 2017 finner du under denne linken.
Innlegg fra 2016 finner du under
denne linken.

INF er medlem av Todalen.no og Trollheimsporten

ELDRE STOFF:

Holten fikk kongens sølv

Torsdag 9. oktober 2014 ble foreningens formann Olav Jostein Holten tildelt Kongens fortjenestemedalje i sølv.
Vi andre i foreningen gratulerer med velfortjent heder.
Se omfattende reportasje fra tildelingen på Trollheimsporten. Klikk her

Festmiddag på Hammerstuene

Den 20.10. 2012 arrangerte INF festmiddag på Hammerstuene, Surnadalsøra i anledning sitt 30 – årsjubileum.
Bilder fra arrangementet finner du om du klikker her.

2018-12-10T18:00:33+00:00