Forsvaret trues av undergang

Forsvaret er i krise og trues av forvitring og undergang. Fra flere hold er det ropt «Varsku her!». Selv om entusiasmen fremdeles er til stede i meget gode enkeltavdelinger, er sprekkene i forsvarsstrukturen like tydelige som sprekkene i vingene på våre aldrende F-16 fly, skriver  tidligere generalløytnant og øverstkommanderende i Sør-Norge, Hjalmar Sunde. Sunde er også tidligere fylkesmann i Aust-Agder.
Les hele artikkelen her

Regionens rolle i det nye Forsvaret

For å belyse forsvaret og den sikkerhetspolitiske situasjonen i Norge, arrangerte Stavanger og omegn Forsvarsforening, i samarbeide med Norges Forsvarsforening, en sikkerhetskonferanse på Hotell Victoria i Stavanger torsdag 12. november med innledende foredrag av professor i statsvitenskap Janne Haaland Matlary ved Universitetet i Oslo og pensjonert flaggkommandør og historiker Jacob Børresen med bakgrunn fra Sjøforsvaret.

Her finner du referat fra møtet