USA har fått en ny og uforutsigbar president i Donald Trump, noe som vil skape endel usikkerhet for verden i tiden som kommer. Putin rasler med sablene. USA og NATOs generalsekretær Jens Stoltenberg ber Norge og de øvrige medlemmene av NATO-alliansen bruke mer penger på forsvar.

Hvor står Norge i bildet? Må Norge stå på egne ben i tiden som kommer, eller må vi knytte oss nærmere til NATO-alliansen for å sikre våre interesser? Og hvordan må Forsvaret innrettes for å møte utfordringene? Trenger vi en større Hær? Hva med Heimevernet?

Tar kampflyene for mye plass i budsjettene? Dette er blant de spørsmål som for tiden preger den forsvarspolitiske debatten. Øvre Romerike Forsvarsforening har invitert to av våre fremste sikkerhetspolitiske og militære analytikere til å kommentere utviklingen og gi sitt syn på hvordan Norge må møte Norges politiske og militære utfordringer. Møtet er åpent for medlemmer og alle med interesse for sikkerhets- og forsvarspolitikk.
mood_matlary
Velkommen til møte 20. mars kl. 19.00-21.00 i Ullensaker kulturhus, sal Ullr. Enkel servering.